Online Hálózatépítés

 

Mindig is tudtam, hogy egy jó MLM-mel sok pénzt lehet keresni, viszont nagyon távol állnak tőlem a hagyományos üzletépítés módszerei. Utálok szerepelni, bemutatókat tartani, telefonálgatni, ismerősöket győzködni. Ezért olyan lehetőséget kerestem, ahol minderre nincs szükség.

 

De mi fán is terem az online üzletépítés? Nagyon sokan dobálóznak ezzel a kifejezéssel úgy, hogy sosem csinálták, és valójában gőzük sincs róla...

 

Miért érdemes online vállalkozással foglalkozni?

 

Nem tudom, kell-e neked magyarázni azt, hogy miért érdemes egyre inkább online vállalkozásban gondolkodni? Hisz Te is a neten keveredtél valahogy ide. Az emberek egyre inkább az interneten lógnak, itt szórakoznak, tájékozódnak – és egyre inkább itt is vásárolnak.

 

Meg egyébként is, milyen más vállalkozás? Nyissak egy boltot, töltsem fel több millió forintnyi áruval, fizessek bérleti díjat, rezsit, alkalmazottat, vegyek online pénztárgépet, reklámozzak hirdetőújságokban, versengjek a helyi konkurensekkel? És ezzel a nagy felhajtással érjem el mondjuk egy magyar kisváros lakóinak a töredékét? 

 

Ha már online vállalkozás, akkor miért hálózatépítés?

 

Mert nincs kockázata, nem kell hozzá tőke, végzettség, és mert az elérhető jövedelem ennek ellenére gyakorlatilag korlátlan. 

 

De hogyan is működik az MLM internet nélkül? 

 

Először is egy hálózat felépítéséhez emberekre van szükség, és persze ki más is jöhet szóba elsőként, mint a rokonok, barátok, ismerősök. Azaz nekik kellene „eladni” valamilyen módon a termékeket, vagy az üzlet gondolatát. Na persze ők többnyire NEM akarják azt megvenni, és hülyének néznek. Persze ha Te ebben tehetséges vagy, semmiképp nem akarlak róla lebeszélni, egy MLM üzlet így is felépíthető! 

 

Amiért szerintem ez mégis csak nagyon kevés embernek működik, az az elutasítástól való félelem. Egy-kettő "nem" még hagyján, de ha ez gyakran ismétlődik (márpedig ez a jellemző), egyre inkább az ismerőseid zaklatásaként fogod megélni, és egyre rosszabb érzés ismét próbálkozni. (Én legalábbis így éltem meg ezt korábbi próbálkozásaim során.) Persze előbb-utóbb el is fogynak az ismerősök...

 

A nagy baj az, hogy az offline MLM-ben nincs szűrő. Vagyis van: Te magad vagy az. Neked kell megszűrnöd egy nagy embertömeget, hogy fennakadjon az a néhány vevő, vagy üzletépítő, akikkel majd dolgozni tudsz. Baromi jó lenne előre tudni, ki az, akit érdekel a termék, vagy az üzlet, és ki az, akit nem. Ha ugyanis csak az érdeklődő emberekkel kellene szóba állni, bizony működne még nekem is. 

 

Miben más az online MLM?

 

Egyszerűen nem is ugyanaz a műfaj. Nem is találó név rá az MLM, sokkal jellemzőbb az „online vállalkozás” kifejezés.

 

Itt nincs szükséged ismerősökre. Az én ismerőseimnek például fogalma sincs arról, hogy én mivel foglalkozom, és nem is igazán kívánom bevonni őket ebbe a történetbe.

 

Csak érdeklődőkkel kell szóba állnod. Nem az ismerőseidet fogod ugyanis felkeresni, hanem az interneten keresztül fogsz információkat eljuttatni idegenek sokaságához. És csak azokkal kell foglalkoznod, akik valamilyen módon kapcsolatba lépnek veled. Gondolod, hogy olyan valaki is keresni fog téged, akit nem érdekel a termék, vagy az üzlet? Ugyan miért tenné? 

 

Persze vannak más különbségek is offline és online MLM közt: otthonról dolgozhatsz, nem kell telefonálgatnod, utazgatnod, előadásokat tartanod, és egy íróasztal mellől elérheted a Föld összes országát. Net nélkül ezekre esélyed sincs...

 

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy könnyebb!!! Csak egészen másképp nehéz. Sokat kell itt is dolgozni, tanulni, és kreatívnak, kísérletezőnek, kitartónak kell lenni. De nekem így működik - hagyományos módon meg esélyem sem volt.

 

Milyen céget érdemes választani?

 

Bevallom, én eleinte bedőltem a hangzatos ígéreteknek, újdonságoknak, és lelkesen belevágtam több üzletbe is. Sajnos csak menet közben szembesültem vele, hogy ezek a cégek jönnek-mennek, és csak nagyon kis részük éri meg a 3-4 éves kort. Ha ilyennel kezdesz, akár kereshetsz is belőle keveset 1-2 évig, de aztán lőttek a fizetésnek. Sok „üzlet” pedig nem is erről szól, hanem csak pénzlenyúlásról, és könnyen piramisjátékba csöppenhetsz. Nem egy ilyen csődölt be az elmúlt években...

Vannak viszont olyan MLM cégek is, amik évtizedek óta jól működnek, növekednek. Tartós jövedelem csak ezektől várható. A kulcskérdések a következők:

 

Van-e valódi, jó minőségű termék, amit az emberek rendszeresen megvesznek? Nem pedig csak valami kamu szolgáltatás, vagy tanulmány, ami valójában senkinek sem kell. 

 

Meg tudod-e célozni az üzlettel a nemzetközi piacot? Ha itt élsz, a magyar helyzetet nem kell ecsetelnem. 

 

Jó időben van-e? Egy törzsvásárlói hálózatot természetesen sokkal könnyebb felépíteni akkor, mikor egy cég bővülő, növekedő stádiumban van. 

 

Ad-e valódi online eszközöket a kezedbe a cég? 

 

Miért épp a DXN?

 

A DXN több mint 20 éves cég, most építi első gyárait Európában, és ma már a 25. helyen áll a világ MLM cégei közt. 

 

A cégnek hat millió regisztrált törzsvevője van, tavalyi forgalma 780 millió dollár volt. A termékek tehát fogynak. Ráadásul a kávé világszenvedély, az egészségmegőrzés pedig egyre inkább „trendi”. 

 

A törzsvásárlói hálózat az egész világon építhető. A DXN alapelve: "One World, One Market" (egy világ, egy piac). Nekem is vannak magyar, román, olasz, német, osztrák, spanyol, holland, angol, amerikai, nepáli, elefántcsontparti vásárlóim és üzlettársaim. Mondanom sem kell, soha nem találkoztam velük, és többségük nyelvén kicsit sem beszélek.

 

A DXN európai terjeszkedése néhány éve kezdődött. Azóta néhány országban már megtörtént a piacnyitás, de még alig indult csak el valami, és a kontinensünkön is több évtizedes növekedés előtt áll a cég. 

 

Milyen online eszközöket biztosít a DXN?

 

Amit ma a DXN az online üzletépítéshez ad, arról az első években próbálkozók nem is álmodhattak, hisz ezt az online rendszert itt Magyarországon fejlesztették ki évek alatt, a DXN anyacég jóváhagyásával. Eleinte a rendszer használata is pénzbe került, most viszont bárkinek az ölébe hull ingyen. De hogyan is néz ki ez?

 

Ha csatlakozol a DXN-hez, először is kapsz egy intranet hozzáférést, ami gyakorlatilag egy online iroda. Rengeteg tudásanyaggal, eszközzel. Itt követheted a hálózatod forgalmát, az üzleted fejlődését, itt rendelhetsz termékeket, és itt képezheted magad. 

 

Ezután eldöntheted, mely európai országokban szeretnél foglalkozni az üzlettel, és az adott országok nyelvén teljesen ingyen saját weboldalakat kapsz. Ha pedig egy látogató érkezik bármelyik weboldaladra, a következő dolgokat teheti:

 

Vásárolhat a webáruházban, és a DXN központi raktárából pedig kiszolgálják. Neked sem a pénzzel, sem a termékkel nem kell találkoznod, de ha a Te weboldaladon adják le a megrendelést, akkor ez a Te értékesítésednek fog számítani. 

 

Regisztrálhat törzsvásárlóként, és akkor a Te hálózatod tagja lesz, a későbbi vásárlásaiból pedig jutalékot fogsz kapni.

 

Feliratkozhat a hírlevelekre. A termékekről illetve az üzletről külön hírlevél-sorozatot fog kapni, melynek ütemezését magad állíthatod be, illetve az üzleti hírleveleket kedvedre át is írhatod.

 

Kérhet visszahívást, ha érdeklődik akár a termék, akár az üzlet iránt.

 

Mi a munka valójában?


Mit gondolsz, ha nyitnál egy üzletet Budapest külvárosában, egy elhagyatott zsákutca legvégén egy pincében, aminek még ablaka, kirakata sincs, akkor vajon hány vevőd lenne? Persze mindenféle reklám és hirdetés nélkül! Lehet, hogy egy se?

 

A DXN mindenki számára biztosít praktikus saját weboldalakat – de ezzel csak ugyanott leszel, mintha megnyitnád ezt a bizonyos pesti boltot a pincében. Na persze egy kicsit előrébb, mert a DXN a terméket is biztosítja, és legalább azt nem kell megvásárolnod. De lehet bármilyen jó a termék, bármilyen jó a kiszolgálás, bármilyen jó nő az eladó - ha nincs vendég a boltban, semmit nem ér az egész. Ugyanígy ha nincs látogatója a weboldaladnak, nem fog senki érdeklődve keresni, nem lesz hírlevél feliratkozód, vevőd, regisztrálód. Na persze üzleted sem...

 

Az online üzletépítés alaptevékenységét végtelenül egyszerűen meg lehet fogalmazni: látogatókat kell vinned a DXN weboldalaidra. Csak itt lehet megrendelni ugyanis a termékeket, és csak itt lehet elvégezni a tagsági regisztrációt is. 

 

Hogy hogyan is lehetnek látogatói a weboldalaidnak, arról csak címszavakban írnék, messze a teljesség igénye nélkül, mert valójában ez a téma rendkívül sokrétű, és komoly szakirodalma is van már. Érkezhetnek a látogatók a Google keresőből, közösségi oldalakról, Youtube-ról, adhatsz fel hirdetéseket, szórólapozhatsz, osztogathatod a névjegykártyádat, tehetsz matricát az autódra, és még sorolhatnám. Csak fantázia kérdése, hogy hogyan lehet rávenni az embereket arra, hogy látogassanak meg egy weboldalt.

 

Nem, nem egyszerű! Sokat kell kísérletezni, próbálkozni, tanulni, de van egy jó hírem: az fog a legjobban működni, amit legszívesebben csinálsz. Abba tudod ugyanis belevinni a személyiséged, és abban tudsz leginkább profivá is válni. 

 

Ha további kérdéseid lennének, nyugodtan keress, szívesen segítek!

+36 30 551 8332

ganocoffee.dxn@gmail.com